ختنـه زنان (به عربي: عفونت كليتوريس ختان المرأة) عملي هست كه طي آن بخشي از آلت ي زنانـه بـه خصوص كليتوريس و لبهاي آن بريده ميشود. عفونت كليتوريس اين عمل كه ميل جنسي درون زنان را که تا حد بسيار بالايي نابود ميكند، عفونت كليتوريس سابقا درون ميان اعراب بسيار متداول بوده است، اما امروزه نيز توسط گروههايي از اعراب، بخصوص درون شمال آفريقا مرسوم است. عفونت كليتوريس اين عمل موافقان و مخالفين خود را دارد. جوامع غربي صريحاً موضع خود را درون اين باره اعلام كردهاند و اين عمل را غيرانساني و قرون وسطايي ميدانند. اما گروهي از اعراب مسلمان اين كار را سنت پيغمبر اسلام ميدانند و از آن دفاع ميكنند
ختنـه زنان يك جنايت انساني هست !
ناقصسازي جنسي زنان (ختنـه زنان) عملي هست كه طي آن بخشي از آلت ي زنانـه بـه خصوص كليتوريس و لبهاي آن بريده ميشود. اين عمل كه ميل جنسي درون زنان را که تا حد بسيار بالايي نابود ميكند، سابقا درون ميان اعراب بسيار متداول بوده است، اما امروزه نيز توسط گروههايي از اعراب، بخصوص درون شمال آفريقا مرسوم است. ناقصسازي جنسي زنان نزد گروههاي دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان يكي از مصاديق خشونت عليه زنان تلقي ميشود.
به گفته بنياد جمعيت سازمان ملل اين عمل حقوق اساسي زنان و ان را نقض ميكند و به سلامتي آنان صدمات جدي وارد ميآورد. ۶ فوريه روز بينالمللي عليه ناقصسازي جنسي زنان نامگذاري شده است.
بر اساس آمار، درون موارد متعددي اين عمل كه با دردي جانكاه همراه است، منجر بـه خونريزي، عفونت، ناباروري و حتي مرگ ميشود.
اين عمل موافقان و مخالفين خود را دارد. جوامع غربي صريحاً موضع خود را درون اين باره اعلام كردهاند و اين عمل را غيرانساني و قرون وسطايي ميدانند. اما گروهي از اعراب مسلمان اين كار را سنت پيغمبر اسلام ميدانند و از آن دفاع ميكنند.
به گفته مدير بنياد جمعيت سازمان ملل، تورايا احمد عبيد، اين بنياد خواستار تعهد جديتر دولتها براي سرمايهگذاري و اجراي برنامـههايي جهت پيشگيري از اين عمل هست و تأييد ميكند كه بين ۱۲۰ که تا ۱۴۰ ميليون زن درون سراسر جهان، ناقصسازي جنسي شدهاند و سه ميليون هر ساله درون معرض خطر آن قرار دارند.
ناقصسازي جنسي زنان درون ايران
گزارشهايي از انجام اين عمل درون جنوب و غرب ايران وجود دارد.
در جنوب ايران، نوزادان درون بندر كنگ درون هرمزگان بعد از ۴۰ روزگي و برخي از ان اين شـهر درون سنين ۴ يا ۵ سالگي ختنـه ميشوند. اين كار بـه خاطر ويژگيهاي فرهنگي و سنتي اين شـهر كاملاً موجه و منطقي جلوه داده ميشود و زناني كه جرأت كنند از اين كار انتقاد كنند سنت شكن و سركش خوانده ميشوند. عمل ختنـه درون بندر كنگ «تيغ سنت و فرهنگ» خوانده ميشود و با روشهاي كاملاً غيربهداشتي توسط قابلههاي محلي انجام ميشود. گزارش شدهاست كه درون بندر جاسك نيز اين عمل انجام ميشود.
گفته ميشود اين سنت توسط مردان هرمزگان و از طريق سفر آنان بـه كشورهاي ديگر همچون هند (كلكته) و سومالي وارد فرهنگ و سنتهاي آنـها شدهاست
ناقصسازي جنسي زنان درون مصر
در كشور مصر با وجود اينكه دولت ختنـه زنان را از سال ۱۹۹۷ غيرقانوني اعلام كرده هست همچنان درون نقاط مختلف اين كار انجام ميشود و قربانياني نيز بر جاي ميگذارد. طبق گزارش يونيسف درون سال ۲۰۰۳، اين عمل بر روي ۹۷ درصد زنان متأهل مصري انجام گرفته است.
خاطرات گل صحرا
كتاب «گل صحرا» خاطرات واريس ديري زن آفريقايي هست كه درون كودكي ختنـه شده است. ديري يك مدل بينالمللي معروف و در عين حال سخنگوي حقوق زنان درون آفريقاست.
او كه درون ۱۲ سالگي از زندگي كوچنشيني درون صحرا فرار كرده است، درون اين كتاب گزارش ميدهد كه اين عمل وحشيانـه معمولاً درون شرايط كاملاً ابتدايي بـه وسيله قابله يا زني دهاتي انجام شده و از هيچ داروي بيهوشي براي اين كار استفاده نميشود
راههاي درماني
هرچند درماني براي آسيب ديدگان نيست، اخيرا روشهاي جراحي پلاستيك براي مقداري بازسازي آسيبديدگيها و بازگرداندن حساسيت جنسي بـه كار ميرود. از آنجا كه فقط چند سانتيمتر از كليتوريس بيرون از بدن و در معرض بريده شدن است، ميتوان از بخش داخلي كليتوريس استفاده كرد و تا حدي زنان ختنـه شده را درمان نمود. هرچند كه حساسيت جنسي اين بخش دروني كليتوريس بـه اندازه بخش خارجي نيست. خود اين درمان درون صورتي كه بـه دست افراد ناوارد انجام شود ميتواند خطرناك هم باشد.
تاريخچه
در دينهاي ابراهيمي
در منابع اسلامي انجام ختنـهٔ زنان براي نخستين بار بـه ساره زن ابراهيم نسبت داده شدهاست. تفصيل ماجرا از اين قرار هست كه ساره بـه هاجر رشك ميبرد و ميخواست كه يكي اندامش را ببرد. از خداي ترسيد و سر انجام ي از فرج او را بريد که تا هاجر را كمتر آرزوي مردان آيد. از جمله توجيهاتي كه براي ختنـهٔ زنان آورده شدهاست اين هست كه زن را ده برابر آنِ مرد بود. درون تاريخ بلعمي حديثي (به قول بلعمي مشـهور) از محمد نقل شدهاست. با اين مضمون كه پيغمبر بـه زني درون مدينـه كه امعطيهاش ميخواندند و زنان را ختنـه ميكرد گفت كه امعطيه هنگامي كه زني را ختنـه ميكني از اندام وي بسيار مبر که تا روي او روشنتر باشد و نزد شوي دوستتر باشد. درون سنن اسلامي آمدهاست كه بعد از بريده شدن فرج هاجر بـه دست ساره ختنـه بر ساره هم واجب شد.
علل و چگونگي پيدايش و تداوم ختنـه زنان
در ارتباط با اين عمل مجراي ي ان دوخته ميشود و تنـها يك بخش كوچك از آن باز ميماند براي خروج خون درون هنگام قائدگي و ادرار ضمن آنكه قسمت بيروني آلت ي زن( ه) نيز بريده ميشود.در ارتباط با چگونگي پيدايش و تداوم اين پديده ناهنجار و علل بريدن وحشيانـه يك عضو از بدن ان دلائلي چند وجهي موجود است. از سنت ها گرفته که تا روح خبيث كه از قديم گفته شده هست در اين بخش از بدن ان و زنان وجود دارد!
ريشـه هاي مذهبي
بريدن اين عضو بدن و ختنـه زنان عليرغم اينكه صراحتا درون قران گفته نشده اما درون احاديث و نقل قولها اذعان شده است. بـه همين علت كه از احاديث برآمده هست در كشورهائي مانند ايران، عربستان سعودي، تركيه مراكش و … از سنن مذهبي محسوب نميشود.ريشـه هاي ختنـه كردن زنان بـه تاريخ ماقبل اسلام و مسيح باز ميگردد. درون قسمتهاي بعدي بـه اين موضوع پرداخته مي شود.اين موضوع درون ميان يهوديان و مسيحيان نيز ديده ميشود.
تاريخچه ختنـه زنان:
در مورد چگونگي و تاريخچه پيدايش ختنـه زنان نقل قول ها و اسناد متفاوتي موجود است. از جمله آنكه گفته ميشود اين موضوع اول بار درون مصر و اتيوپي ظهور كرده است. گاها گفته شده هست از زمان هرودت ختنـه زنان وجود داشته است.
منبع ديگري ميگويد كه 163 سال پيش از ميلاد مسيح ختنـه زنان پذيرفته و اعمال ميشده است. نوشته اي مكتوب درون موزه بريتانيا كه روي كاغذ مخصوص مصري كه از خمير چوب ساخته ميشده نوشته شده است.اين كاغذ پاپيروس مصري نام دارد.
يك جغرافيا دان يوناني گزارش داده هست كه درون سفر بـه مصر 25 سال قبل از ميلاد مسيح ختنـه زنان را مشاهده كرده هست و ديده هست كه ان پيش از ازدواج ختنـه ميشوند.اين مورد هم درون مورد رومي ها و هم عرب ها نيز گزارش شده است.در بخشي از فرهنگ هاي ملل مختلف ختنـه زنان تقسيم بندي ميشده است.بعنوان مثال ها بسيار راديكال تر ختنـه ميشده اند که تا نتوانند بار دار شوند. بدين ترتيب زن قيمت بالاتري داشته است.كمبود مواد غذائي درون نقاطي از آسيا و آفريقا باعث ميشده هست كه ختنـه زنان بمراتب بيشتر و راديكال تر انجام گيرد که تا از تكثير جمعيت جلوگيري شود.از دلائل ديگر مردسالاري بوده هست كه درون نتيجه ختنـه زنان مردان لذت بيشتري ميبرده اند.اين عمل درون مورد زنان بيوه نيز انجام ميشده هست تا نتواند مجددا ازدواج كند.گفته ميشود از دلائل ديگر اعتقادات و باورهاي فراعين مصر بوده هست مبني بر اينكه خدايان بي سكسوال بوده اند. آنان عقيده داشته اند كه روح مرد درون اين بخش آلت ي زنان و روح زن درون بخش پوستي آلت مردانـه كه بريده ميشود نـهفته است.
• ختنـه زنان چه عوارض و خطراتى را بـه دنبال دارد؟
1- درد، خونريزي، شوك، ( اين عمل بدون بيهوشي عمومي يا موضعي انجام ميگرفته است)
2- نگاه داشتن ادرار بـه دليل درد
3- صدمات ارگاني بعلت بي تجربگي جراح تجربي
4- عفونت مكرر
5- درد زياد بهنگام پريود ماهانـه، عفونت دستگاه ي و تخمك ها،عفونت درون دستگاه ادرار و كليه ها
6- ريسك هاي متنوع درون هنگام زايمان ناشي از عفونت و خونريزي و….
7- درگيرى ها و بيمارى هاى روانى حاصل از اين امر
8- ايجاد جوش گاه (اسكار) درون قسمت بريدگى ها با طول و گستردگى زياد
9- مشكلات نازايى، خطرات و مشكلات ناشى از حاملگى و به خصوص زمان زايمان
اين عمل از طريق روش هاى مختلفى انجام مى شود. با توجه بـه نوع انجام اين عمل شدت عوارض متفاوت است. وحشيانـه ترين روش درون كشور هاى سومالى، سودان و همچنين اتيوپى بـه كار مى رود.
• ختنـه ان با چه اهى درون كشور هاى مزبور انجام مى شود؟
1-قوانين و احاديث مذهبي
2- زناني كه ختنـه نشده اند، تمايلات افراطي درون مطالبه سكس دارند. ( از طريق بريدن اين قسمت از آلت ي زن، او احساس كمتري پيدا ميكند و مردان درون انتخاب زمان سكس مختار ميشوند)
3- زنان ختنـه نشده پاكيزه نيستند.
4- ختنـه شده ها باكره ميمانند و افتخار فاميل كه پيش از ازدواج سكس نداشته اند، مي مانند.
5- بريدن اين بخش، زن را بهنگام زايمان حمايت ميكند.(درصورتي كه بـه تجربه و با اتكا بـه دانش پزشكي مشكلات و ريسك هاي بريدن مجدد اين بخش بسيار بزرگتر و تهديدي براي زايمان طبيعي و بي خطر ميباشد.
6- روح خبيث درون اين بخش از آلت ي زن نـهفته هست و ميبايستي آنرا از ميان برداشت و اين عمل بـه تولد بچه ياري ميرساند.
7- زنان ختنـه نشده كرم هائي دارند كه توسط باز آلت ي ميتواند بـه داخل بدن زن نفوذ كنند.
8- اين عضو زن درون هنگام ارتباط جنسي بـه آلت ي مرد ضربه ميزند و ميتواند مرد را خواجه كند.
9- گفته ميشود كه بريدن اين بخش از بدن زن، او را درون دوباره زائي حمايت ميكند.
10- اين اقدام باعث ميشود كه قيمت عروس بالا برود ضمن اينكه باكره بودن وي باعث افتخار خانواده اوست.
11- زناني كه ختنـه نشده اند ميتوانند اينطور محاسبه كنند كه بچه هايشان درون جامعه مقبوليت نخواهند داشت.
12-براساس ادعاى مسلمانان آفريقايى طبق دستور اسلام
13- مفيد بودن از لحاظ بهداشتى
14- نگهدارى از باكرگى ان جوان که تا زمان ازدواج
15- كنترل تمايلات جنسى ان که تا قبل از ازدواج براساس سنت قديمى آفريقايى _ آسيايى
16- اطمينان بـه شوهر آينده از جنبه پاك بودن
17- زيباگرايى و بهداشتى بودن بدن
18- پيدا كردن روح پاك
آمار ها چه مي گويند :
طبق آخرين آمارگيرى سازمان جهانى بهداشت تقريباً بيش از صد و شصت ميليون نفر از زنان (اعم از كودك، نوجوان و جوان) درون بيش از سى كشور آفريقايى و آسيايى ختنـه شده اند.
به جرات مى توان گفت روزانـه تعداد زيادى از بچه هاى بى گناه بين سنين ۴ که تا ۱۰ ساله درون كشور هاى ذكر شده ختنـه مى شوند. درون آفريقا اين سنت قديمى توسط افراد مسن و مذهبى درون روستا ها يا نقاط دورافتاده از شـهر ها انجام مى گيرد.
طبق گزارش ها گاهى توسط پرستاران، ماما ها و حتى پزشكان با مخارج بالاتر و بهداشتى تر بـه طور غيرقانونى انجام مى شود. چندين مورد درون كلينيك هاى خصوصى درون كشور انگلستان توسط پزشكان سودانى و سوماليايى گزارش شده كه تحت تعقيب پليس هستند.
بيش از ۷۹ درصد ان درون كشور هاى آفريقايى و ۱۲ درصد درون كشور هاى آسيايى قربانى اين مسئله مى شوند.
اين درون حالى هست كه درون تعدادى از كشور ها نظير سودان و سومالى بيش از ۹۸ درصد است.طبق آخرين آمار درون گامبيا بـه ۸۹ درصد رسيده است. اين عمل درون ۹۱ درصد موارد بر روى ان سنين ۴ که تا ۱۰ ساله انجام مى گيرد.
در بين يهوديان و مسيحيان اين عمل نادر است، بـه طورى كه درون دو قبيله درون كشور اتيوپى و دو قبيله درون كشور نيجريه بـه سازمان جهانى بهداشت گزارش شده هست كه درون يك قبيله نيجريه اى ختنـه زنان قبل از ازدواج انجام مى شود و در قبيله ديگر درون همين كشور ختنـه بـه پس از زايمان اول موكول مى شود.
قابل ذكر هست تحقيقات گسترده و جامعى توسط محققين و متخصصين اطفال، زنان و زايمان، روان شناسان بـه خصوص استادان اديان مختلف (اعم از مسيحى، يهودى و مسلمان) پيرامون مسئله ختنـه زنان از طرف سازمان جهانى بهداشت صورت گرفته است. طبق اين بررسى ها درون هيچ يك از آ يات قرآن و قسمت هاى مختلف كتاب انجيل و يا ساير كتاب هاى آسمانى ختنـه زنان توصيه نشده است. هر كسى كه دستور اسلام را منبع انجام اين عمل وحشيانـه قرار مى دهد با عدم اطلاع از دستورات مذهبى، عوام فريبى و يا عقايد شخصى و سنت عقب افتاده آنـها مرتبط است. سازمان جهانى بهداشت سنتى بودن قضيه را تنـها دليل اين عمل ذكر مى كند و آگاهى كامل از غيرمذهبى بودن انجام اين عمل را بـه تمام كشور هاى عضو سازمان ملل ابراز داشته است.
ششم فوریـه روز جهانی مبارزه با ختنـه زنان است.
بخشی از خاطرات «واریس دیری» :
«…آن شب، هیجان زده بیدار ماندم. ناگهان مادرم را دیدم کـه بالای سرم ایستاده است.هوا هنوز تاریک بود، قبل از سحر، زمانیکه تاریکی کم کم جای خود را بـه روشنایی مـی داد و سیـاهی آسمان بـه خاکستری مـیگرایید. او با اشاره بـه من فهماند کـه ساکت باشم و دستش را بگیرم. من پتوی کوچکم را بعد زدم و خواب آلود، تلو خوران، بـه دنبال او راه افتادم. حالا مـیدانم چرا ان را صبح زود با خود مـیبرند .
مـیخواستند قبل از آنکهی بیدار شود، آنـها را ببرند که تا صدای فریـادشان شنیده نشود. درون آن لحظه، هر چند گیج بودم و به سادگی آنچه مـیگفتند انجام مـی دادم.
ما از محلی کـه زندگی مـیکردیم دور شدیم و به سمت دشت رفتیم. مادرم گفت: «اینجا منتظر مـیمانیم»، و ما بر روی زمـین سرد بـه انتظار نشستیم. آسمان کم کم روشن مـیشد؛ بـه سختی اشیـاء را مـی شد تشخیص داد. خیلی زود صدای لخ و لخ صندلهای زن کولی را شنیدم. مادرم نامش را صدا کرد و گفت:«خودت هستی؟»
« بله اینجایم»
هنوز هیچ چیز نمـی دیدم، فقط صدایش را شنیدم. بدون اینکه نزدیک شدنش را بینم، ناگهان او را درون کنار خود حس کردم. او بـه سنگ صاف و بزرگی اشاره کرد و گفت:«آنجا بنشین».
نگفت چه اتفاقی مـیخواهد بیفتد. نگفت بسیـار دردناک است، فقط گفت: تو حتما شجاعی باشی. کارش را مثل یک جلاد شروع کرد.
مادرم پشت سرم نشست و سرم را بـه اش چسباند. پاهایش را دور بدن من احاطه کرد. ریشـه درختی را کـه در دست داشت بین دندانـهای من گذاشت .
گفت:«گازبزن».
از ترس خشک شده بودم…
من بـه مـیان پاهایم خیره شدم و دیدم زن کولی -شبیـه بقیـه پیرزنان سومالیـایی بود- با یک روسری رنگی کـه دور سرش پیچیده بود، همراه با یک پیراهن سبک پنبه ای- با این تفاوت کـه هیچ لبخندی برنداشت. نگاهش ماننده نگاه مردهای بود کـه هنوز چشمـهایش را نبسته باشند .
دستهایش داخل کیف دستی اش کـه از جنس گلیمهائی بود کـه روی آن مـیخوابیدیم درون جستجو بود. چشمانم روی کیف دستی مـیخکوب شده بود. مـیخواستم بدانم با چه چیزی مـیخواهد مرا ببُرد. یک چاقوی بزرگ را تجسم مـیکردم، ولی او از داخل آن کیف، یک کیف کوچک نخی بیرون آورد. با انگشتان بلندش داخل آن را گشت و بالاخره یک تیغ ریش تراشی شکسته بیرون کشید. بـه سرعت تیغ را از این رو بـه آن رو چرخاند و امتحان کرد. خورشید بـه سختی بالا آمده بود. نور بـه اندازهای بود کـه رنگها را ببینم ولی نـه با جزئیـات. خون خشک شدهای را روی لبه دندانـه دار تیغ دیدم. روی تیغ تف کرد و با لباسش آن را پاک کرد. همچنان کـه آن را بـه لباسش مـیسابید، دنیـای من ناگهان تاریک شد. مادرم دستمالی را روی چشمانم انداخت .
چیزی کـه بعد از آن حس کردم بریده شدن گوشتم، آلت یم، بود. صدای گنگ جلو و عقب رفتن اره وار را بر روی پوستم مـیشنیدم .
وقتی بـه گذشته فکر مـی کنم، نمـی توانم باور کنم کـه چنین اتفاقی برایم افتاده است. همـیشـه فکر مـیکنم درباره دیگری سخن مـیگویم. نمـی دانم چگونـه احساسم را بیـان کنم که تا بتوانید آن را روی بدن خود حس کنید. مثل این بود کهی گوشت ران شما را برش بدهد یـا بازویتان را قطع کند. با این تفاوت کـه این قسمت حساس ترین بخش بدن هست .
من حتی کوچکتری حرکتی نکردم، زیرا «امان» [ م] را بـه یـاد داشتم و مـیدانستم هیچ راه فراری وجود ندارد. فکر مـیکردم اگرتکان بخورم درد بیشتر مـیشود. فقط پاهایم بدون اراده شروع بـه لرزیدن کرد. از حال رفتم…
وقتی بیدار شدم گمان مـیکردم تمام شده است، ولی بدتر از زمان شروع بود. چشم بندم کنار رفته بود و من زن جلاد را دیدم کـه یک مقداری خار درخت اقاقیـا را کپه کرده بود. او از آنـها به منظور ایجاد هایی درون پوستم استفاده کرد. سپس نخ سفید محکمـی از ها رد کرد که تا مرا بدوزد. پاهایم کاملا بیحس شده بود، ولی درد بین آنـها آنچنان شدید بود کـه آرزو مـیکردم بمـیرم. مادرم مرا درون بازوانش گرفته بود- به منظور آنکه آرام بگیرم بـه او تماشا مـیکردم…
چشمانم را باز کردم. آن زن رفته بود. مرا حرکت داده بودند و بر روی زمـین نزدیک صخره خوابانده بودند. پاهایم از مچ که تا ران با نوارهایی از پارچه بـه هم بسته شده بود، بـه طوریکه نمـی توانستم حرکت کنم. من اطراف را بـه دنبال مادرم نگاه کردم، ولی او رفته بود. سنگی را نگاه کردم کـه مرا روی آن خوابانده بودند. از خون من خیس بود. مثل اینکه مرغی را درون آنجا سر بریده باشند. تکههایی از گوشت تنم، آلت یم، آنجا افتاده بود، دست نخورده، زیر آفتاب درون حال خشک شدن بود .
دراز کشیدم، بـه خورشید کـه حالا دیگر بالای سرم ایستاده بود نگاه کردم. هیچ سایـهای اطراف من نبود و موجی از گرما بـه صورتم سیلی مـیزد. که تا اینکه مادرم همراه با م برگشت. مرا بـه سایـه یک بوته کشاندند. این یک سنت بود. یک سر پناه کوچک زیر یک درخت آماده کرده بودند، جایی کـه من که تا زمان بهبودی استراحت کنم. چند هفته، تنـهای تنـها، که تا کاملا خوب شوم.
فکر کردم عذاب
تمام شده، اما هر بار کـه خواستم ادرار کنم درد شروع مـیشد. حالا مـیفهمـیدم چرا مادرم مـیگفت زیـاد آب و شیر ننوش. مادرم اخطار کرده بود کـه راه نروم. بنابراین نمـی توانستم طنابهایم را باز کنم. چون اگر زخمها از هم باز مـیشد، کار دوخت و دوز حتما دوباره انجام مـیگرفت .
اولین قطره ادراری کـه از من خارج شد، انگار اسید پوستم را مـیخورد. وقتی زن کولی مرا دوخت، فقط ی بـه اندازه سر چوب کبریت به منظور ادرار و خون- درون زمان پریدی- باز گذاشته بود. این استراتژی خردمندانـه، تضمـینی بود به منظور اینکه که تا قبل از ازدواج هیچ رابطه نداشته باشم و شوهرم مطمئن باشد یک باکره تحویل گرفته هست .
هر هفته مادرم معاینـه ام مـیکرد که تا ببیند کاملا بهبود یـافته ام. وقتی بندهایم را از پاهایم گشودم، توانستم به منظور اولین بار بـه خود نگاهی بیندازم. یک تکه پوست کاملا هموار کشف کردم کـه فقط یک جای زخم درون وسط آن بود. مانند یک زیپ، کـه آن زیپ کاملا بسته شده بود. آلت یم مثل یک دیوار آجری مـهر و موم شده بود که تا هیچ مردی توانایی که تا شب عروسیم را نداشته باشد…زمانی کـه شوهرم با یک چاقو یـا فشار، آن را از هم مـیدرید.
دوستداشتن:
دوست داشتن در حال بارگذاری...
مرتبط
[ناقصسازي جنسي زنان (ختنـه زنان) | همدلان عفونت كليتوريس]
نویسنده و منبع: نيلوفر | تاریخ انتشار: Sat, 09 Jun 2018 08:00:00 +0000